Nagyot nőtt az e-sport népszerűsége

Helyi hírek Sport

Egyre keresettebbek a nagyméretű gaming monitorok

Egy nemrégiben megjelent tanulmány szerint idén az e-sport-iparág két évnyi fejlődést ért el
három hónap alatt, de a számítógépes játékokhoz kapcsolódó eszközök piaca is fellendült az elmúlt
hónapokban. Magyarországon az év első felében az LG tapasztalatai szerint jelentősen megnőtt a
kereslet a gaming monitorok iránt: a legnépszerűbbnek a középkategóriásnak számító 27 collos
képátlójú kijelzők számítanak.

Idén a streamingszolgáltatások mellett az amúgy is mind népszerűbbnek számító e-sport növekedése
is felgyorsult, ez utóbbi szegmens nagyjából két évnyi fejlődést ért el a kijárási korlátozások három
hónapja alatt, és bár a 2023-ra globálisan várt kétmilliárd dollár feletti bevétel más iparágakhoz
képest továbbra sem túl jelentős, nézőszám alapján a világ 10 legnépszerűbb sportja közé küzdötte
fel magát.

Egy másik előrejelzés ennél szerényebb 2023-as forgalommal kalkulál, de az itt prognosztizált,
legfőképpen szponzor- és hirdetési bevételekből álló 1,6 milliárd dolláros érték is több mint 60%-kal
múlja felül az idénre várt bevételt. Ez az előrejelzés ugyanakkor az iparágat gyengítő tényezőkre is
felhívja a figyelmet, köztük arra, hogy a szervezők kénytelenek lehetnek lemondani vagy elhalasztani
a fizikai térben, a versenyzők és a szurkolók helyszíni részvételével tervezett e-sport-
rendezvényeket.  Az ESL például azt jelentette be, hogy a Counter Strike: Global Offensive profi
játékosai számára szervezett, eredetileg offline tornaként tervezett bajnokságot az idei idényben
teljes mértékben online rendezik meg, beleértve a döntőt is, az Epic Games pedig még tavasszal
törölte a 2020-as Fortnite világkupát. Nem lehetnek nyugodtak a kínai e-sport-rendezvények
szervezői sem, hiszen az ottani kormány úgy döntött, hogy ez év végéig töröl minden, az országban
megrendezendő nemzetközi sporteseményt.

Nem csak az online és offline videójátékok népszerűségnövekedése gyorsult fel számottevően, de a
játékhoz szükséges hardverek forgalma is jelentősen erősödött. Egyrészt azért, mert a jóval több
otthon töltött idő alatt olyanok is rákaptak a videojátékokra, akik eddig legfeljebb csak
alkalomszerűen játszottak, ehhez pedig megfelelő eszközöket vásároltak. A keresletnövekedés másik
szegmensét azok a gamerek adták, akik most látták elérkezettnek az időt – az akár céges – gépük
fejlesztésére, új kiegészítők beszerzésére, a régi perifériák minőségi cseréjére. Mindez azt
eredményezi, hogy a gamer IT-eszközök globális piacának értéke az idén megközelítheti a 40 milliárd
dollárt – igaz, ha érdemben romlik a gazdasági klíma, a következő években lassulás következhet be.

„Az e-sporthoz, videojátékokhoz kapcsolatos hardverek forgalmának fellendülése hazánkban is
érezhető volt: az év első felében jelentősen megnőtt a kereslet a gaming monitoraink iránt. Az FPS,
azaz a „lövöldözős” játékok rajongói körében népszerűnek számítanak a 24 collos, 1 ms válaszidejű
gaming monitorok, de a legkeresettebbnek a 27 collos képátlójú kijelzők számítanak. Egyrészt ez a
méret már jelentősen hozzáad a tökéletes játékélményhez, szinte minden játéktípus esetében,
másrészt ezek a készülékek jelentik hazánkban a középkategóriát.” – mondta Orémus Eszter,
az LG IT termékekért felelős regionális marketingmenedzsere. „A közeljövőben a hazai e-sport piac                                                       további dinamikus fejlődésére számítunk, mert bár egy ideje már egyértelműen növekszik a műfaj
népszerűsége, nyugat-európai viszonylatban még van hova fejlődnünk.” – tette hozzá a szakember.